2. |
Литовченко О. В. Теоретико-методичні основи соціального становлення учнів 8-11 класів у комплексних позашкільних навчальних закладах / О. В. Литовченко. — Б.м., 2021 — укp.У дисертації вперше здійснено теоретичне узагальнення та наукове вирішення проблеми соціального становлення учнів 8-11 класів у комплексних закладах позашкільної освіти.Проведено теоретичний аналіз проблеми соціального становлення особистості у галузі соціальної педагогіки на основі ідей аксіологічного, системного, культурологічного, феноменологічного, екзистенціального методологічних підходів; визначено теоретичні засади соціального становлення особистості (філософська, соціологічна, психологічна, соціально-педагогічна інтерпретація); уточнено сутність поняття «соціальне становлення особистості» та визначено структуру цього феномену стосовно старшого підліткового, старшого шкільного віку. Здійснено порівняльний аналіз концептуальних основ, цілей і цінностей позашкільної освіти України та неформальної освіти дітей та молоді інших європейських країн, обґрунтовано соціально-педагогічний потенціал комплексних закладів позашкільної освіти у соціальному становленні учнів. Визначено критерії соціального становлення учнів 8-11 класів, рівні за визначеними критеріями (високий (просоціальний), середній (нейтральний), нижче середнього, низький (асоціальний); з'ясовано стан проблеми у освітній практиці.На основі теоретично обгрунтованих концептуальних основ соціального становлення учнів 8-11 класів у закладах позашкільної освіти розроблено та апробовано технологію соціально-педагогічного супроводу соціального становлення учнів (старші підлітки, старшокласники) закладів позашкільної освіти.^UIn the dissertation, theoretical generalization and the scientific solution to the problem of social formation of pupils of 8-11 classes in complex out-of-school educational institutions have been carried out.Theoretical analysis of the problem of social formation of personality in the field of social pedagogy on the basis of ideas of axiological, systemic, culturological, phenomenological, existential methodological approaches was conducted; the theoretical foundations of social formation of personality (philosophical, sociological, psychological, socio-pedagogical interpretation) were determined. The essence of the concept of «social formation of personality» is specified and the structure of this phenomenon in relation to the senior teenager, senior school age is defined. The comparative analysis of conceptual bases, purposes and values of out-of-school education of Ukraine and non-formal education of children and youth of other European countries is carried out; the social and pedagogical potential of complex out-of-school education institutions in social formation of pupils is proved. Criteria of social formation of pupils of 8-11 classes, levels (high (prosocial), average (neutral), below average, low (asocial) were defined; the state of the problem of educational practice was determined.On the basis of theoretically substantiated conceptual bases of social formation of pupils of 8-11 classes in out-of-school education establishments the technology of social and pedagogical support of social formation of pupils (senior teenagers, high school students) of out-of-school educational institutions was developed and tested. Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ
|